Loading...
Implementatie 2017-11-07T13:24:24+00:00

DE METHODE LOSLATEN…

Als je start met P4L heb je als leerkracht het gevoel dat je zweeft. De vertrouwde methode-structuur is weggevallen en je zoekt naar kaders. Helemaal niet erg. Dit hoort erbij. Sterker nog: het is de kracht van P4L. Natuurlijk zoek je houvast bij je collega’s. Je bent immers samen het P4L avontuur aangegaan.

De methode loslaten geeft je vrijheid

SAMEN MET JE COLLEGA’S…

Gelukkig: je bent niet de enige die zweeft. Collega’s ervaren hetzelfde. En je komt met elkaar tot de conclusie dat dit eigenlijk niet erg is. En dat je regie kunt nemen, kunt sturen. Samen met collega’s zet je de schouders eronder, het enthousiasme neemt toe en je legt je samen de eerste verbindingen.

Met elkaar als team werken aan toekomstgericht onderwijs

VERBINDINGEN LEGGEN…

De eerste verbindingen tussen vakken onderling worden gelegd. Vaardigheden worden geïntegreerd en er gebeurt iets bij jou en je collega’s: dit is mooi, hier krijgen we energie van, benieuwd hoe de leerlingen reageren, etcetera. En meer verbindingen volgen. Er ontstaat iets moois …

De verbindingen tussen vakken worden gelegd

ER ONTSTAAT EEN NIEUWE STRUCTUUR …

De ideeën volgen elkaar in hoog tempo op. Nieuwe verbinden worden gelegd, meer kansen worden gezien en P4L komt op stoom. Het begint te draaien en het enthousiasme neemt alleen maar toe. Voordat je het weet ontstaan er nieuwe (tijdelijke) structuren die werken en hoe gek het ook klinkt: houvast bieden.

Met je team doe je de mooiste ontdekkingen

MET DE MOOISTE FLEXIBELE PATRONEN …

Met je team doe je de mooiste ontdekkingen en leg je verbindingen. Ontwikkel je structuren en bouw je de mooiste flexibele patronen. Grenzen tussen de vakken vervagen, vaardigheden hebben een logische plek en de nieuwsgierigheid van kinderen wordt beloond.

P4L: de wereld is interessant genoeg, ontdek ‘m.

VISIE
SCHOLEN
ONTDEK PROJECTS4LEARNING